Selasa, 12 Julai 2011

Puisi untuk Julai.

OH NO..
Azroy Taipoi, 2011


Bukan sehari dua, setahun dua
Setiap detik 
setiap putaran talian masa
Terperap di alam kesucian.

Ibu pernah berkata.
"Mahkota milikmu, peliharalah ia
Sekali kau lepaskan
Laksana gagak lupakan tuannya"
Tiadalah ia kembali lagi.

Kini..
Kau!

Mengapa?
Mengapa harus buntut halusku
Diterobos sedemikian rupa
Hina kah aku?

FYI
Aku tidak muntah-muntah, loya
tidak juga berak2 merata
inikan pula Muscle Cramp
Aku tak hingin
tak rela
Buntot molekku dicucuk arrgh.

Namun
Hanya mampu berserah pada takdir
Takut pula tetiba kena Ta'un
Mati katak tiada beranak
aku jugak yang susah.



*



*



*




*




*

Akhirnya..
Hanya beberapa saat
cotton bud bermain-main di ruang dalam
rasa nak terberak
Geli siallll!!

Ini semua kerja kau!
KOLERAAA!!

Babi, pasal ko lah buntut gua kena cocok!

Ehem..tak sangka gua bleh karang puisi yaa? 
Sebenarnya, dah beberapa orang skul gua kena sumbat kat wad sana pasal kolera ni. Pasal cafe tu lah..

First time dalam hidup kena cocok bontot. Gua sendiri blum pernah cocok, abang perut besar lagi tu mencucuk.

"Kasi tongge"

"OK, jangan kasi KARAS aa?"

Aduhhhh.. Cotton bud si kawan masuk ke bontot gua, diputar-putar lagi tu. xpa lah, untuk kepentingan diri jugak kan..

Hope wabak ni x menular sangat lah, kesian anak orang yang study sini. Jauh dari family lagi tu. Haha, we just wait and see la sapa2 yang kena..Hopefully gua senantiasa sehat bersama lemak di perut yang semakin subur. Cheers.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...